Amaliaviaduct Maasvlakte 2

Met de toenemende bedrijvigheid op Maasvlakte 2 nemen ook de verkeersstromen toe. Voor een toekomstvaste bereikbaarheid van de containerterminals vervangt het Havenbedrijf Rotterdam de gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising: het Prinses Amaliaviaduct.
Amaliaviaduct

Met de toenemende bedrijvigheid op Maasvlakte 2 nemen ook de verkeersstromen toe. Voor een toekomstvaste bereikbaarheid van de containerterminals vervangt het Havenbedrijf Rotterdam de gelijkvloerse kruising door een ongelijkvloerse kruising: het Prinses Amaliaviaduct. Daarbij wordt tevens de Maasvlakteweg vanaf het Maximaviaduct over circa 5 kilometer verdubbeld van 2 x 1 naar 2 x 2 rijstroken.

Kiwitz Beton leverde hiervoor verschillende producten. Het project is uitgevoerd in wit en zwart beton. In het beton is onze hulpstof, Kiwitz BMP 480, toegepast. Ook werd 
Colortec Finish CPS, een oppervlakte beschermingssysteem, toegepast. Beide producten zorgen ervoor dat de wateropname van het beton reduceert en dat heeft de volgende voordelen:

  • de vorst/dooi bestendigheid verbetert
  • verhindert uitbloeiingen
  • algengroei vermindert
  • de reinigingseigenschappen verbeteren

Met deze systemen kun je een kleurversterking verkrijgen en de glansgraad bepalen. 

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Mijn persoonsgegevens mogen behandeld worden conform de Privacyverklaring